Advertisements
Advertisements
السبت 8 مايو 2021...26 رمضان 1442 الجريدة الورقية
Advertisements
Advertisements

مسلسلات رمضان 2021.. روجينا توجه رسالة مؤثرة قبل عرض "بنت السلطان"

ثقافة وفنون 315
روجينا

عبد الله نبيل

فاجأت الفنانة روجينا، جمهورها بتقديم الشكر لكل من ساندها طوال مشوارها الفني، حتى وصلت لحلم حياتها وهي البطولة المطلقة، في مسلسل “بنت السلطان”، والمقرر عرضه في الموسم الرمضاني المقبل 2021، والذي تفصلنا عنه ساعات قليلة.

فى هذا السياق، احتفلت روجينا بتصدر أغنية «كان يا ما كان»، تتر مسلسها «بنت السلطان»، وكتبت عبر حسابها الشخصي بموقع الصور والفيديوهات القصيرة "إنستجرام"، وقالت: «لكل مجتهد نصيب، عمري ما استكترت نعمة على حد، ولا بصيت لرزق مش رزقي، على طول كنت راضية حتى وأنا أصعب انكسارتي، كنت بشتغل بمنتهى الاجتهاد، كنت بفرح بنجاح زمايلي وكإنه نجاحي، وكان بيكفيني إنو يتقال عليا وش الخير».



وتابعت : «وعمري ما طلبت من البشر، كنت بطلب من رب البشر وكنت واثقة فى ربنا لإنه العدل، وواثقة في موهبتي والجمهور اللي بيحبني وبيدعمني ولأني كبرت بيهم، فكنت واحدة منهم، دور ورا دور هما اللي كانوا سندي في المشوار، لغاية ما ربنا طبطب عليا والسنة دي بعد عمر ومشوار طويل، بحقق الحلم اللي عمري ما تخليت عنه».

وأضافت: «سعيدة بفرحة زمايلي ليا ودي عوض كبير، لإنهم مؤمنين إني أستحق الخطوة دي، بشكر الجمهوراللي كلامه ليا طاقتي الإيجابية، هما الدعم والسند وهما بعد ربنا السبب في اللي أنا فيه دلوقتى».



فيما وجهت روجينا شكر خاص لزوجها، الفنان أشرف زكي، وقالت: «بشكر أشرف زكي اللي اتعلمت منه كتير، اللي دايما في ضهري أمي وبناتي، ودعوتهم ليا بشكر كل من ساهم في وصولي للخطوة اللي أنا فيها دلوقتي من أول دخولي المعهد، الأستاذة الكبار اللي اتعلمت على ايدهم، بشكرك كل الناس اللي اشتغلت معاهم من أول مسلسل لآخر فرحة في مشواري مسلسل (بنت السلطان)، النهاردة بإذن ربنا أول حلقة في مسلسل (بنت السلطان)، وواثقة فى كرم ربنا، بإذنك يارب تجعل رزقنا النجاح من فضلك وكرمك من حيث لا نحتسب».


«أبطال بنت السلطان»

ومسلسل "بنت السلطان" يشارك فى بطولته نخبة من النجوم منهم باسم سمرة، أحمد مجدى، سوسن بدر، بيومى فؤاد، ندا موسى، محمد مهران، محمود حجازى، نهى صالح، حسن أبو الرووس، تأليف أيمن سلامة وإخراج أحمد شفيق.

«إنقاذ روجينا من الغرق»

من ناحية أخري، كانت روجينا، نشرت فيديو من كواليس مسلسل "بنت السلطان" المقرر عرضه في رمضان 2021، وذلك من خلال حسابها الشخصي عبر موقع "إنستجرام".


وظهرت روجينا في الفيديو وهي تتعرض للغرق، ويقوم بإنقاذها أيمن سلامة وأحمد شفيق.


وعلقت على الفيديو قائلة: "أيمن سلامة وأحمد شفيق معندكوش إخوات بنات هتعملوا فيا إيه".


روجينا


وتلعب الفنانة روجينا إحدى الشخصيات الجديدة عليها ضمن أحداث مسلسلها بنت السلطان الذى تخوض من خلاله البطولة المطلقة لأول مرة في مسلسلات رمضان 2021.
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements