Advertisements
Advertisements
الخميس 6 مايو 2021...24 رمضان 1442 الجريدة الورقية
Advertisements
Advertisements

إسماعيل يس لـ تامر آمين.. جاتها نيلة اللي عاوزة خلف

ساخرون اسماعيل ياسين
إسماعيل ياسين

يا داهية دُقى ووسعيلى بُقى.. هو أنا أطلع من موجة وأدخل في موجة أصعب منها ولا إيه.. ده أنا بقالى سنة قاعد في البيت وحاسس إن الحيطان كرهتنى ونفسها تدخل في بُقى وتشقه نصين.

واضح إن تامر أمين مسطول يا اخوانا فوقوه، آه والنبى يا أخويا زي ما بقولكو كده.. أنا دماغي سخنت خلاص ومش عارف أقول ولا أعمل إيه.. آه يا شلاضيمى يانى يا يابا.. ده أنا خلاص تعبت من غباوته 
آه يانا يا غلبي قال إيه على رأي المثل جه يكحلها عماها هذا المثل ينطبق على المدعو تامر أمين..حب يجامل ويسقف ويجود حبتين قام إيه خربها على الآخر.

آه يا شلاضيمي يانا يابا فينك يا حكومة تريحينا من الوجوه دي بقرار حاسم وضوابط حقيقية ومن كل واحد عامل دماغ يطلع على الشاشة يهبد..لازم ولابد من الكشف عليه قبل الهوا إيه المانع إننا نطبق الكشف عن المنشطات قبل الهوا ولا إيه..هو مش برضه الفتنة أشد من القتل..

وألا هو كل مذيع هايف وعبيط يطلع يشتم الصعايدة وكأنهم عار ياادي المصيبة عليا وعلي دماغيو علي بقي اللي مش عاوز ينخرس، هو مش ممكن كلمتين هبل وهطل من دول ممكن يؤدوا لفتنة في بر مصر كله يستغلها الأعادي واللي قاعدين ورا الحيطان والا حتي خلف الشاشات، هما البعدا إيه جبلات والا جبلاتـ، وليه نسمح بهذي التجاوزات ونخلي عيل من العيال  الـ"توتو"  يقول إن الصعايدة بيخلفوا بناتهم ويشحنوهم للعمل في القاهرة كخادمات، وأظنه يدرك تمامًا.

أن الصنف مضروب وآن الأوان لتغييره!
 أقول قولي هذا وأحب أنبهكم أنني فقط حبيت أهذب النفوس المريضة.. سلامو عليكوووووووووووووو.
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements