رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

ريهام سعيد تعلن إصابتها بالسكر: مفيش أوحش من كده | فيديو

ريهام سعيد
ريهام سعيد
Advertisements
أعلنت الإعلامية ريهام سعيد، إصابتها بمرض السكر، فى الساعات الماضية.

وقالت ريهام فى فيديو "لايف" عبر حسابها على "فيس بوك": "كنت دايما بتكلم عن الصحة وأقول إنها أهم حاجة، وطلع الصحة مربوطة بالحياة اللي أنت تختارها، طلعت تحاليلي مفيش أوحش من كدة والحمد لله، وهو من التحاليل اللي ضايقتني أوي بخصوص السكر".

وتابعت: أنا اكتشفت أن جالي سكر ودي حاجة لا ألوم عليها حد غير نفسي، لأن أنا اللي حملت نفسي فوق طاقتي وكنت دايما بقول إن ربنا مش بيدي حد حاجة غير على قد طاقته.. السكر للأسف حاجة بشعة ولازم تحارب وما تاكلش وما تزعلش ودي حاجة صعبة أوي وسط اللي بنعيشه حاليا، لأن إحساس الظلم أكتر حاجة بتوجع وبتصايق، وعايزة أنصحكم ما تجوش أبدا على نفسكم ومفيش حاجة مستاهلة لأن كله بتدابير ربنا، وأهم حاجة لو ليكم أعداء زي ما الرئيس قال: لما تكون عايز ترد على منتقديك ما تقعدش ترد على كل واحد".

من ناحية أخرى، قالت ريهام سعيد، إن سبب تركها برنامج "صبايا الخير" بقناة النهار، هو انتهاء مدة التعاقد، وذلك في بث مباشر عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك.

وقالت ريهام سعيد، إن الحلقة الماضية من برنامج "صبايا الخير كانت" الأخيرة لها بقناة النهار، ورحلت بعد انتهاء عقدها، ولم تعلن ذلك على الهواء لأنها لا تحب الوداع حسب تعبيرها، مشيرة إلى أنها خلال الفترة المقبلة ستحصل على استراحة وإجازة صيف ثم ستتواصل مع جمهورها عبر مواقع التواصل.

ونفت ريهام سعيد تعرضها للإيقاف بعد حلقة "أم نور" التي تعرضت بسببها للهجوم، مؤكدة أن علاقتها بإدارة قناة النهار جيدة جدا، ولم يحدث أي خلاف مهني أو مادي، مشيرة إلى أن الحلقة تمت مراجعتها من القناة والرقابة وتمت مشاهدتها والموافقة عليها كما أنها موجودة على صفحات قناة النهار. 

Advertisements
Advertisements
الجريدة الرسمية