X
اسعار العملات اسعار الذهب الطقس ارقام تهمك خدمات حكومية عبر الإنترنت حجز تذاكر الطيران حجز تذاكر سكك حديد مصر الصفحات الرسمية للوزارات والجهات الحكومية أحدث الوظائف الحكومية دفع فواتير التليفون فواتير الكهرباء حجز تذاكر دار الأوبرا و ساقية الصاوي شاهد العالم بالبعد الثالث حركة الطائرات في العالم لحظة بلحظة في السينما الآن مواقيت الصلاة وظائف خالية خدمات لذوي الإحتياجات الخاصة خدمات لشباب الخريجين حجز مجاني لجميع فنادق العالم خدمات الهيئة القومية للتأمين الإجتماعى
رئيس التحرير عصام كامل
الأحد 25 أغسطس 2019 م
هدى زكريا: أفريقيا من أغنى القارات لكن سكانها الأكثر معاناة في العالم «وثالثهما كلبهما».. "سلطان" يغير حياة شريف وسارة بعد 11 عاما زواجا بدون إنجاب إحالة 45 موظفا بـ"طب الأسرة" في الشرقية للتحقيق بسبب "التزويغ" (صور) متهما الشيطان بأمره بارتكاب الجريمة.. حبس عامل قتل زوجته في المرج صحيفة: مورينيو ينتظر تدريب ريـال مدريد في يناير "صحة القليوبية": لم نعثر على قطط في وحدة الغسيل الكلوي بشبين القناطر استبعاد نيمار من قائمة سان جيرمان للمباراة الثالثة رئيس التأمين الصحي يتفقد أعمال التطوير بمستشفى المبرة ببورسعيد المشدد 6 سنوات لشخصين بتهمة الاتجار في المواد المخدرة بالسلام "الصناعات الهندسية" تكرم السفير الرواندي في مصر (صور) السفير الرواندي بالقاهرة: مصر جسر أفريقيا للعالم العربي حزب المؤتمر يدشن أول مدرسة للكادر السياسي لإعداد نائب المحليات "ميتشو" يوجه انتقادات قوية للاعبي الزمالك محافظ المنيا يحيل مسئولي المرتبات بإدارة سمالوط التعليمية للنيابة العامة بلاغ جديد ضد اليوتيوبر أحمد حسن وزينب بنشر الفسق والفاحشة إحالة رئيس قرية بالدقهلية للتحقيق بسبب غلق مبنى الوحدة المحلية بالجنزير "القومي للإعاقة" يبحث التعاون مع "الدفاع الشعبي" (صور) اخبار ماسبيرو.. منع عاملي القناة الثانية من إنشاء منصة لبرامجهم على يوتيوب "العدل" تعقد برنامجا تدريبيا لأعضاء الإدارات القانونية بالسعودية
كابتن ماجد: "تري زي جيه" ما تيجوا نساعد "تريزيجيه" ونصنع نجما مصريا عالميا جديدا بجوار النجم العالمي "مو صلاح".. وأهو زيادة الخير خيرين.. فتريزيجيه من وجهة نظري هو أفضل لاعب في المنتخب المصري على مدار سنوات وما زال.. ومؤخرا ... أبين زين يكشف المستخبي أبين زين.. وأقول على المستخبي واللي مش معروف.. واضرب في ودعي.. وتملل بادعي.. والمستخبي باقوله ع المكشوف إنسانة رقيقة وقلب كبير مليان إيمان.. يسعي للخير وفعل الخير بكل زمان وبكل مكان.. وتحب الصدق مع ... إسماعيل ياسين في محافظة الجيزة: أعوذ بالله من ذاك الذي أراه آه يا شلاضيمي يانى يا ماما.. حد يلحقنى بقزازة نشادر تفوقنى.. والنبى يا محافظ الجيزة الحقنى وشوفلك حل في موضوع الزبالة اللى مالية الشوارع دى.. الزبالة منغصة علينا العيشة يا عم الحاج.. دا بالإضافة إلى ... أبين زين تكشف المستخبي لأردوغان أبين زين.. وأقول على المستخبي واللي مش معروف.. وأضرب في ودعي.. وتمللي بأدعي.. والمستخبي بأقوله ع المكشوف خليك في حالك عيب عليك يا أردوغان.. بلاش بكش وامشي بأدب جنب الحيطان.. في تركيا ممكن تقول إنك ... كابتن ماجد: مكتوب علينا القلق مجموعة مصر في بطولة الأمم الأفريقية هي الأضعف من بين كل المجموعات، ورغم ذلك ليس من بين منتخبنا هداف البطولة حتى الآن، ورغم ضعف مستوى فرق المجموعة لم يخرج منتخبنا بنتيجة كبيرة حتى الآن، ورغم قلة خبرة ... كابتن ماجد.. ولكنكم تحبون صلاح وصلنا إلى كأس العالم بسبب ضربة جزاء كانت من إخراج وسيناريو وحوار وإنتاج النجم المصري "محمود تريزيجيه" ولكن الذي أدى دور البطولة لهذا المشهد هو النجم العالمي "محمد صلاح".. ولأننا كجماهير دائما ننسب ...
قال الفيلسوف روسيا 2018
ساخرون.. أبين زين وأقول على المستخبي لرئيس الوزراء

أبين زين.. وأقول على المستخبي واللي مش معروف.. وأضرب في ودعي.. وتمللي بادعي.. والمستخبي باقوله ع المكشوف حضرة رئيس الوزارة كلنا شاهدين.. إن إنت عايز تحقق حاجة للملايين.. من عامة الشعب أو للسادة ...
الأحد 20.01.2019 06:54 م
أبين زين يكشف المستور عن غياب دور جامعة الدول العربية

أبين زين.. وأقول على المستخبي واللي مش معروف.. وأضرب في ودعي.. وتمللي بادعي.. والمستخبي باقوله ع المكشوف يا جامعة للعرب.. الجامعة فين بابها ؟!!.. الناس بتسأل عن الأعذار وأسبابها.. كنا بنسمع زمان عن ...
السبت 19.01.2019 11:11 م
أبين زين يكشف المستخبي عن الطريق لسماء النجومية

أبين زين.. وأقول على المستخبي واللي مش معروف.. واضرب في ودعي.. وتمللي بادعي.. والمستخبي بأقوله ع المكشوف إيمان الشرقاوي دكتورة مصرية.. ومثقفة في الأدب ثقافة عصرية.. وشاعرة مبدعة من طنطا غربية.. وبها ...
الإثنين 14.01.2019 12:25 م
أحمد السعيد يكتب: أبو الشنبات؟!!

يا معلم أبو الشنبات اهدى على نفسك شوية؛ الأمور إللي زي دي.. ما تتاخدش قفش كده الله لا يسيئك؛ وبعدين المثل بيقول "جوز الاتنين يا قادر يا فاجر"، وأنت راجل ليك هيبة ومعروف بين الناس، فأنا شايف أنه ما ...
الأحد 30.12.2018 04:35 م
أبين زين يكشف المستور عن كيف يكون الشعر مثير؟

أبين زين.. وأقول على المستخبي واللي مش معروف.. واضرب في ودعي.. وتمللي بادعي.. والمستخبي بأقوله ع المكشوف عايز أقول وبدون تبرير.. صفوت ناصف صحفي قدير.. قاص وشاعر فكر منير.. له أعمال أدبية تُدرس ...
الجمعة 28.12.2018 02:21 م
شلاليت عم فريد طه

كان فيه زمان عملة محتاجة للتكريم من قرش صاغ لتعريفة إلى المليم وجنيه دهب أو ريـال فضة وله تعظيم وبريزة أو نكلة فضة كان لها ترنيم فأين عملة زمان ياسادة ياحاكمين الآن بنطبع ورق ونقول عليه عملات ونشتري ...
الأربعاء 26.12.2018 04:52 ص
إسماعيل ياسين في فيس بوك: آه يا لايكاتي ياني يابا

آه يا دهوتى يانى يابا.. يا خسارة نجوميتك ياأبو الشلاضيم.. الواحد ما بقاش له هيبة على هذا “فيس بوك” بتاتا وعلى الإطلاق.. فها هو الحابل قد اختلط بالنابل.. يا داهية دقى ووسعى لى بُقى.. دا الواد “بركات ...
الجمعة 13.07.2018 08:22 م
إسماعيل ياسين في نادي الأهرام: بركاتك يا تركى آل شيخ

نادي الأسيوطى باعوه يا رجالة وبقى اسمه نادي الأهرام.. يعنى بدلا من أن أنادى على مشجع النادي وأقوله تعالى يا أسيوطى.. هقوله تعالالى يا هرم.. آه والنبى زمبقولكم كده.. آه يانى يا شلاضيمى يانى يابا.. ...
الجمعة 06.07.2018 08:12 ص
إسماعيل ياسين في مستشفى 57357: يا داهية دقي ووسعيلي بقى!

والنبى أنا مانيش مستحمل مفاجآت أكتر من كده.. كفاية عليا غلاء الأسعار وزنقة العيال في العيد.. أنا أصلا أعصابى تعبانة وعندى انحطاط في المُخيخ، وتليف في الشلاضيم، بقى معقولة الكلام اللى بيتقال على ...
الأربعاء 27.06.2018 03:49 ص
إسماعيل ياسين في مائدة الرحمن: آه يا وسطى يانى يابا

«إلا قولولى قولوا.. هي موائد الرحمن راحت فين يا جودعان.. وما هذه الحوسة اللى أنا فيها.. واشمعنى السنادى كدا منشفينها علينا بالقوى.. دا أنا لفيت شوارع المحروسة اللى متعود ألاقى فيها الموائد لكن دون ...
الخميس 31.05.2018 11:42 م
إسماعيل ياسين في المدارس التجريبية: «هش هش يا ديك المدرسة دي مش ليك»

إلحقنى يا my dear.. آه والنبى يا عزيزي إلحقنى.. الحكومة هتحرمنا من اللغة الإنجليزية في المدارس التجريبية.. قال رضينا بالإنجليزى والإنجليزى مارضيش بينا.. ياااااادهوتى يانى يابا يالالالى. طب يكونش ...
الجمعة 11.05.2018 12:01 م
إسماعيل ياسين في وزارة البيئة: آه ياني يابا من ذاك التلوث

إلحقيني يا وزارة البيئة والنبي.. بركاتك يا عم “خالد فهمي” يا ساكن الديوان.. ربنا يجعل كلامنا خفيف عليك.. قصدي على معاليك.. الزبالة بقت في كل مكان.. في كل شارع.. في كل حارة.. في كل باذنجان. آه ياني ...
الجمعة 04.05.2018 09:16 ص
إسماعيل ياسين في مستشفى المجانين: «ما لقيوش في الشعب عيب قالوله يا مجنون»

أنا ياخويا بقيت حاسس إن أنفُخي هتدحرج من أدمُغي.. آه يا شلاضيمي ياني يابا.. مش عارف الحكومة دي عايزة مننا إيه.. تقشُف واتقشفنا.. تمسكُن واتمسكنا.. تنيُل واتنيلنا.. عملنا اللالي وبرضه مش عاجب.. ...
الجمعة 27.04.2018 08:47 ص
إسماعيل ياسين في الفضائيات: إحنا بتوع فضايح مش بتوع إعلام

ياااااااصلاة النبى أحسن.. الحقنى يا حمدى يا كُنيسى.. أنا ياخويا مش عارف قنواتنا الفضائية دى مهمتها إيه بالضبط.. دماغى هتدشدش من التفكير.. نفسى أعرف واستعرف الناس دى شغلتها في الإعلام إيه.. هو الإعلام ...
الجمعة 20.04.2018 02:29 م
إسماعيل ياسين في جنينة الحيوانات: أعوذ بالله من هذا الذي أراه

ياااااااحلاوة الغباوة يا جمال الانشكاح.. اسكتى يا شلاضيمى والنبى.. وبلاش تحكى عن اللى راح.. دا أنا في غاية الانزعال.. آه والنبى أنا زعلان من أولئك الناس.. ومن عمايل هؤلاء الناس.. وشلاضيمى بقت أكبر من ...
الجمعة 13.04.2018 10:06 ص








كاريكاتير + المزيد


فيتو على فيسبوك




حوارات + المزيد


تفضيلات القراء