Advertisements
Advertisements
الثلاثاء 18 مايو 2021...6 شوال 1442 الجريدة الورقية
Advertisements
Advertisements

أحمد بلال: لو مكان رمضان صبحى كنت أخدت فلوس بيراميدز وفضلت في الأهلى | فيديو

رياضة

محمد طاهر أبو الجود

قال الكابتن أحمد بلال نجم نادي الأهلي السابق: "لو كنت مكان رمضان صبحي كنت أخدت فلوس بيراميدز وفضلت في الأهلي".


تعليق إيناس الدغيدي
وعلقت المخرجة إيناس الدغيدي خلال برنامج "شيخ الحارة والجريئة" المذاع علي قناة "القاهرة والناس" على تصريح أحمد بلال، قائلة: "النصب في الدم".




أموال بيراميدز 
وأضاف أحمد بلال: "فلوس بيراميدز تغري بصراحة، بس ماينفعش أسيب الأهلي، والأرقام اللى أخدها رمضان صبحي مخيفة، يعني ياخد في بيراميدز 33 مليون جنيه والأهلي 18 مليون بس"؟!، لتعقب إيناس الدغيدي: "ممكن ألعب معاكم كورة بعد العمر ده"؟!

خطأ كهربا
وقال الكابتن أحمد بلال في نفس اللقاء: "لو كنت مدربا لكهربا بعد أزمته الأخيرة مع موسيماني أمشيه على طول لأن تصرفه لا يمكن قبوله والغرامة اللى أخدها قليلة على اللى عمله".


وتابع خلال لقائه ببرنامج "شيخ الحارة والجريئة" الذي تقدمه المخرجة إيناس الدغيدي بقناة "القاهرة والناس": "كهربا سلوكه سيء، وكنت متوقع أن يؤدي أفضل من اللى ظهر عليه في النادي الأهلي، وقلت هايبقى عنده تحدي وإصرار وعزيمة بعد رحيله عن الزمالك، والتصريحات اللى قالها إنه عارف قواعد وأدبيات ومبادئ الأهلي، وفي الآخر طلع مفيش خالص".

رحيل مروان محسن
وعلى جانب آخر، أكد بلال: "لو كنت مكان مروان محسن وشفت اللى بيتعرض له من سخرية وتنمر كنت مشيت من النادي الأهلي ولازم أحترم نفسي، وأنا معرفش ليه مصمم يفضل في الأهلي رغم أنه فقد الثقة في نفسه والجمهور فقد الثقة فيه".
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements