رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

إزاي عامل مسابقة اسمها أحلى صوت وأنت صوتك مش حلو؟ حمو بيكا يرد

حمو بيكا
حمو بيكا
Advertisements

رد مؤدي المهرجانات حمو بيكا، على الانتقادات التي توجه له بعد إعلانه مسابقة للأصوات الموهوبة بالرغم أن صوته ليس غنائيًّا.

 

مسابقة حمو بيكا

وقال حمو بيكا خلال الجزء الثاني من لقائه ببرنامج "حبر سري" الذي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم بقناة "القاهرة والناس":"بيقولوا إزاي عامل مسابقة اسمها أحلى صوت وأنت صوتك مش حلو، وأنا بقول لهم سيبونا في حالنا وأنا عامل مسابقة للناس اللي أصواتهم حلوة علشان أجيب لها أغاني، ومش أنا اللي بحكم فيها دي شركة هي اللي هتختار".

سلطة حمو بيكا لدعم الأصوات

وتابع: "الشركة اتفقت معايا أنها عاملة مسابقة أحلى صوت مع حمو بيكا، وأي صوت حلو أنا هنجحه وأقف معاه وأعمل له أغاني، ويعطوني سلطة وأنا أنجح العالم كله عايز الكل يشتغل وعملت أغاني لناس كتير وفيه أصوات جميلة وما نجحتش وأرقام عدد مشاهدي غيرهم".

 

حضور وكاريزما حمو بيكا

وأكمل: "أنا عندي حضور وكاريزما مش عند بشر، والنجاح اللي حققته وتفوقت بيه على أصوات حلوة وجميلة دا رزق وحكمة ربنا.. الغناء بالكاريزما مش بالأصوات".

 

وكشف مؤدي المهرجانات حمو بيكا، حقيقة تواصله مع الفنان أكرم حسني، للتنازل عن قضية السرقة التي أقامها ضده بسبب لحن أغنية "بالباقي لبان".

 

لحن أغنية بالباقي لبان

وقال حمو بيكا خلال الجزء الأول من نفس اللقاء: "أنا ما سرقتش لحن أغنية "بالباقي لبان" واللحن دا بتاع أغنية أجنبي ولو أنا سرقته يبقى هو كمان سارقه".

اللحن الأصلي للأغنية 

وتابع: "أنا جبت اللحن الأصلي للأغنية وكلها بتاخد من كله، وأنا سجلت الأغنية قبل ما هو يسجل أغنيته، وأغنيتي عدت مشاهدات أكرم حسني وركبت الترند". وعلق مؤدي المهرجانات حمو بيكا، على حلقته مع الفنان رامز جلال في برنامج "رامز موفي ستار" ولقائه بالنجم العالمي فاندام.

Advertisements
Advertisements
الجريدة الرسمية