X
اسعار العملات اسعار الذهب الطقس ارقام تهمك خدمات حكومية عبر الإنترنت حجز تذاكر الطيران حجز تذاكر سكك حديد مصر الصفحات الرسمية للوزارات والجهات الحكومية أحدث الوظائف الحكومية دفع فواتير التليفون فواتير الكهرباء حجز تذاكر دار الأوبرا و ساقية الصاوي شاهد العالم بالبعد الثالث حركة الطائرات في العالم لحظة بلحظة في السينما الآن مواقيت الصلاة وظائف خالية خدمات لذوي الإحتياجات الخاصة خدمات لشباب الخريجين حجز مجاني لجميع فنادق العالم خدمات الهيئة القومية للتأمين الإجتماعى
رئيس التحرير عصام كامل
ads
السبت 22 سبتمبر 2018 م
«التوك توك» وسيلة نقل طلاب الإسكندرية إلى مدارسهم (صور) أبولون «شيكابالا» يواجه استيراس اليوم بالدوري اليوناني حالات فصل الأعضاء وتجميد عضويتهم في الأحزاب السياسية شركات التأمين تحت رحمة التضخم.. وخبراء يطالبونها برفع وعي العملاء أنغام تغني اليوم في السعودية بمناسبة اليوم الوطني مدرس مساعد بجامعة المنوفية يحصد جائزة أحسن رسالة ماجستير في 2018 الجنايات تستمع لمرافعة دفاع المتهمين في «الهجوم على فندق الأهرامات» خبير عسكري: استضافة مناورات النجم الساطع دليل تفوق مصر محكمة جنح المعادي تنظر اليوم محاكمة بطلة فيديو «سب مصر» 20 لاعبا بقائمة بتروجت استعدادا للجونة في الدوري سيد عبد الحفيظ: لدينا رئيس ناد شغلته المداخلات بالبرامج (فيديو) عمومية توزيع العمل بمجلس الدولة.. اليوم «تجارية القاهرة» تكشف فوائد المعارض السلعية للبائع والمستهلك هيدرسفيلد «رمضان صبحي» ضيفا على ليستر سيتي بالبريمرليج نوال الكويتية في بروفة حفل اليوم الوطني السعودي (فيديو صور) ناشط إخواني سابق: تيار الإسلام السياسي حوّل فشله لصدام مع الدول حكام مباراتي اليوم بالدوري الممتاز تفاصيل برنامج زيارة رئيس الوزراء لقنا الإسماعيلي يستضيف سموحة اليوم بالدوري العام



تفضيلات القراء

أهم موضوعات صحافة المواطن + المزيد
أهم الاخبار + المزيد
أهم الفيديوهات + المزيد
مقالات الرأي + المزيد
فيتو على فيسبوك

كاريكاتير + المزيد



 

والد طفلة يستغيث بمستشفى 75375: «أنقذوا بنتي بتضيع مني» (فيديو)

الثلاثاء 13/مارس/2018 - 02:21 م
حنان عبد الهادي
 
"وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا"، هكذا كانت رسالة والد الطفلة تمارا، الذي استغاث بمدير مستشفى ٥٧٣٥٧ لإنقاذ طفلته الرضيعة، التي تعاني ورما بجوار المخ تسبب في صعوبة تنفس طفلته.

وقال والد تمارا: "تمارا بنتي لسه مولودة من أيام قليلة، ربنا كرمني بها وكنت أسعد شخص في الدنيا لحد ما اكتشفنا المرض اللي عندها بعد ولادتها".

وأضاف: "بنتي اتولدت وربنا ابتلاها بورم بجانب المخ وللحظة حسيت إني هفقد بنتي دي، الورم مأثر على تنفُسها والدكاترة قالوا لازم تدخل حضٌانة أطفال".

وتابع: "دوخت لحد ما لقيت حضٌانة في مستشفى في الزيتون وكنت بموت كل لحظة وأنا شايف بنتي بتروح من أيدي وأنا واقف مشلول مش عارف أعمل حاجة، أقسم بالله الدموع كانت بتنزل مني وكأنها نار بتحرقني وأنا واقف ضعيف ومش عارف أعمل إيه عشان أنقذها".

وقال: "للأسف المكان اللي فيه الحضانة مفيهوش دكاترة تخصص مخ وأعصاب وناس كتير من هناك قالولي روح بها أبو الريش أو اطلع على مستشفى 57357، ووفرت عربية إسعاف مجهزة بحضٌانة أطفال جواها، وطلعت على مستشفى 57357".

وأضاف: "ولأن العدد هناك كبير ومهول استنيت لحد ما دوري جه وكنت آخر شخص في المكان، جه دوري ودخلت للدكتور لقيته بيقولي عايز إيه قلت له يا دكتور بنتي عندها ورم ومأثر على نفسها وعايز أعالجها قالي امشي دلوقتي وعدي كمان يومين".

وأضاف "خرجت وأنا بكلم نفسي المهم.. ست كبيرة من عمال النظافة قالت لي عملت إيه يا ابني، حكيت لها ع اللي حصل من الدكتور، قالتلي لو مشيت وجيت في معاد تاني هتقابل دكتور تاني غيره"

وتابع: "مشيت ورجعت بالبنت للحضٌانة من تاني، وروحت في الميعاد تاني بعد يومين، لكن فعلًا كلام عاملة النظافة صح ولقيت دكتور تاني ولما حكيت له عن اللي حصل في الزيارة اللي فاتت قاللي مش هقدر أكشف عليها ولازم تستني الدكتور اللي كشف عليها أول مرة".

وقال: "أنا اداينت واستلفت عشان ثمن الحضانة اللي بنتي قاعدة فيها، بس كل ده ولا حاجة، أنا كل اللي طالبه من ربنا أن صوتي يوصل لحد مسئول جوة المستشفى بس وبنتي يكشفوا عليها كويس ويبتدوا علاجها وأشوفها بتخف قدامي، كل اللي طالبه أن بنتي تتعامل بآدمية وبس... بنتي بتروح مني".

موضوعات متعلقة

أخبار تهمك

تابعنا على

تعليقات Facebook

سياسة التعليقات