X
اسعار العملات اسعار الذهب الطقس ارقام تهمك خدمات حكومية عبر الإنترنت حجز تذاكر الطيران حجز تذاكر سكك حديد مصر الصفحات الرسمية للوزارات والجهات الحكومية أحدث الوظائف الحكومية دفع فواتير التليفون فواتير الكهرباء حجز تذاكر دار الأوبرا و ساقية الصاوي شاهد العالم بالبعد الثالث حركة الطائرات في العالم لحظة بلحظة في السينما الآن مواقيت الصلاة وظائف خالية خدمات لذوي الإحتياجات الخاصة خدمات لشباب الخريجين حجز مجاني لجميع فنادق العالم خدمات الهيئة القومية للتأمين الإجتماعى
رئيس التحرير عصام كامل
الأربعاء 23 يناير 2019 م
محمود سعد يتجول في أسيوط ويلتقي الابن الأكبر لـ«خط الصعيد» (صور) هنيدي يخوض تحدي«العشر سنوات» بصورة لتامر حسني الاشتباه في جسم غريب أسفل كوبرى القرشي بطنطا (صور) هالة زايد: النظام الصحي بإنجلترا الأقوى في العالم سموحة يتعادل سلبيًا مع إنبي بالدوري الممتاز تراجع أسعار الذهب في التعاملات المسائية الألفي: هزيمتنا أمام فرنسا في مونديال 2001 مستحقة ولم نتعرض لظلم تحكيمي أحمد الأحمر: قدمنا مباريات جيدة في المونديال وفخورون بما تحقق عاصم السعدني: الفوز على تونس يمنحنا ثقة كبيرة قبل البطولة الأفريقية طموح منتخب اليد في تحقيق مركز متقدم بالمونديال ممكن بشرط مدبولي ونظيره الأردني يبحثان عقد اجتماعات اللجنة المشتركة بين البلدين البرازيل تحتل المركز الـ 9 في بطولة العالم لكرة اليد الحبس سنة مع إيقاف التنفيذ لمأذون اقتحم مدرسة بسلاح ناري في الدقهلية جلسة بين مؤمن زكريا ومدير تعاقدات الأهلي لحسم انتقاله للسعودية احتفالات عيد الشرطة في إذاعة الشرق الأوسط.. غدا أيمن صلاح: منتخبنا قدم أداء جيدا أمام تونس بمونديال اليد تعادل سلبي بين سموحة وإنبي في الشوط الأول يحيى خالد أفضل لاعب في مباراة مصر وتونس بمونديال اليد تأجيل تظلم سعاد الخولي على منعها من التصرف في أموالها لـ19 مارس



تفضيلات القراء

أهم موضوعات الساخرون + المزيد
أهم الاخبار + المزيد
أهم الفيديوهات + المزيد
مقالات الرأي + المزيد
فيتو على فيسبوك

كاريكاتير + المزيد



 

إسماعيل ياسين في وزارة القوى العاملة: ممكن توظفونى عندكم؟!.. بس بلاش تشغلونى دليفرى والنبى

الخميس 10/يناير/2019 - 01:25 م
حسن شاهين
 
آه يا شلاضيمى يانى ياماما.. إننى أريد أن أتوظف وظيفة ميرى.. آه والنبى ياخويا نفسى يبقالى معاش مضمون.. ومرتب مضمون.. وتأمين صحى زى البنى آدمين الموظفين اللى ماحدش يقدر يرفدهم بجرة قلم.. إننى أشعر بالإعياء.. نفسى أتعين بالمؤهل بتاعى كما كنت أحلم وأتمنى..

نفسى أكون موظفا يحولوه للتحقيق لو أخطأ وليس عاملا يقولون له روح بيتكم لمجرد أن شلاضيمه مش عاجبه صاحب الشغل.. نفسى أروح أمضى حضور وأروح وزميلى يمضيلى انصراف في نهاية اليوم.. آه والنبى دا أنا غلبان قوى ومتشحطط وكل شوية تلاقينى في شغلانة شكل..

يا داهية دقى ووسعيلى بُقى.. إلحقنى يا وزير القوى العاملة والنبى وشوفلى وظيفة.. بس متكونش زى الوظايف اللى عندك دى.. حاكم أنا عارف إن سيادتك مقضيها مؤتمرات توظيف في كل المحافظات من نوعية فرد أمن ودليفرى في مطعم وبياع في محل ملابس..

دا أنا اللى صدقت تصريحات سيادتك بأنك بتوظف الخريجين وكل أسبوع بتوفر ييجى 5 آلاف وظيفة في كل محافظة.. أتارينى ما كنتش أعرف إن تصريحات الوزراء تحتاج إلى مواطن له مواصفات خاصة.. آه والنبى ياخويا زمبقولك كدا.. إنها تحتاج إلى مواطن طويل وأهبل ولابس طرطور علشان يوافق يتوظف دليفرى بعد كل السنين دى في التعليم وهو فاكر نفسه هيشتغل زى أبوه وعمه وجوز أخته الكبيرة.. لا واللى يغيظك ويغيظنى ويغيظ أمة لا إله إلا الله إن الوزير بيقول على الشباب أنهم مش عايزين يشتغلوا وبيرفضوا الوظايف..

طب بالله عليك يا معالى الوزير هي دى وظايف؟!.. ما هي الشغلانات دى مرطرطة في السوق ومش محتاجة مؤتمرات توظيف ولا حتى محتاجة لوزير يقدمهالنا ولا تحتاج لشهادات ولا لمؤهلات عليا.. إنها فقط تحتاج لشاب عايز يشتغل وياكل عيش.. آه والنبى ياخويا الوظايف بتاعتك دى ممكن يجيبهالى عم أحمد البواب أو حتى السواق بتاع سيادتك ولا كنتش حضرتك تتعب نفسك وتعمل مؤتمرات توظيف ولا دياولو.. آه والله زمبقولك كدا..
عموما أنا مش هطول على معاليك.. يلا بقا.. السلامو عليكووووووووووووووووووووووو
إسماعيل ياسين في وزارة القوى العاملة: ممكن توظفونى عندكم؟!.. بس بلاش تشغلونى دليفرى والنبى

موضوعات متعلقة

أخبار تهمك

تابعنا على

تعليقات Facebook

سياسة التعليقات