الأربعاء 26 فبراير 2020
رئيس التحرير
عصام كامل

سر غضب النشطاء من حذف "ذا فويس كيدز" فيديو هايدي محمد

هايدي محمد
هايدي محمد

وجه متابع برنامج ذا فويس كيدز"The Voice Kids" في نسخته الحالية على “إم بي سي”، انتقاذ لاذع للبرنامج بعد حذفه مقطع الفيديو الخاص بالمتسابقة المصرية "هايدي محمد"، بعد خروجها من البرنامج، في حلقة أمس السبت.



 

الغريب أن إدارة البرنامج قامت بعدم تفعيل ميزة التعليقات علي الصفحة الخاصة بالفيديو، بعد الهجوم الشديد من جمهور البرنامج معترضين على حذف المقطع، الذي وصل عدد مشاهدته خلال فترة بسيطة إلى 17 ألف و355 مشاهدة.

 

 

 

وكان البرنامج قد تعرض لهجومٍ شديد، على مدار الساعات الماضية، بعد خروج هايدي محمد، رغم إشادة الجمهور بصوتها، حيث علقت المطربة شذا على صوت هايدي في تدوينة لها عبر الفيس بوك قائلة: "البنوته دي صوتها يجنن واقفتها كلها حرفيه مع إنها 12 سنة، يعني لسه صغيرة وصوتها لسه مكتملش وبروعة دي، تفتكروا دي بعد 10 سنين هيكون صوتها عامل إزاي".

 

 

 

 

 

وأضافت: "أنا كتبت للبنوته دي علشان اللي يعرفها يقولها إن أنا بالنسبالي وبحكم خبرتي المتواضعة من أول لما خلصت هذه ليليتي قولت لازم أكيد حد هيلف، وأكيد زيي كتير قالوا كده طبها هما ليهم كامل الاحترام في قرارهم، بس أنا أتعمدت أكتب ليها إن كلنا في أول طريقنا قابلتنا حاجات معاكسة ولسه بنقابل، ف ياريت تكون دي نقطة انطلاق جديدة ودافعة ليها، تخليها تتحدى وتركز إنها تكون موجودة ونشوفها كمان كام سنه من نجوم الوطن العربي، صوتك حلو جدا يا هايدي". 

 

اقرأ أيضا:

والدة هايدي "متسابقة ذا فويس": ابنتي فقدت النطق أسبوعا بسبب استبعادها من المسابقة 

 

وعلق أبو فهد أيمن: "ام كلثوم التانيه إن شاء الله".

 

وردت أشرقت جمال قائلة: "انا متفرجتش علي الحلقه بس لقيت ناس كتير بتشكر ف صوتك والاغنيه كتير عسي ان تكرهو شئ وهو خير لكم متزعليش علي فات".

 

وأضافت منال عيد : "البرنامج ده مش مقياس لانك ناجحة او لأ لان معروف ان كل البرامج دي بتكون مترتب من الاول مين هايكسب وكل حاجة بالمحسوبيات والفلوس بتتحكم انت بنت موهوبة وجميلة ومجتهدة وان شاء الله هاتكوني من احسن الاصوات اللي هاتظهر في المستقبل".

 

الغريب أن لجنة لجنة تحكيم البرنامج عبرت عن حزنها الشديد لعدم اختيار هايدي، وتسببهم في خسارتها، حيث قدمت هايدي أغنية "هذه ليلتي" لكوكب الشرق أم كلثوم، وعلقت نانسي عجرم: "أنا فعلا ندمت أني ملفتش بس الأغنية خلصت بسرعة"، فيما رد عاصي الحلاني "أنت مثل القمر وصوتك رائع وفعلا نحن خسرنا لأنك ما انضميتي للبرنامج".  

Last Update : 2020-02-24 10:22 AM # Release : 0062