رئيس التحرير
عصام كامل

رانيا ياسين عن خلاف شقيقها مع ياسمين عبد العزيز: ماليش في التلقيح

رانيا محمود ياسين
رانيا محمود ياسين
ردت الفنانة رانيا محمود ياسين على سؤال وجهته لها إحدى متابعاتها على موقع الصور إنستجرام يتعلق بأزمة شقيقها السيناريست عمرو محمود ياسين والفنانة ياسمين عبد العزيز بسبب مسلسل اللي مالوش كبير.



حيث قالت إحدى المتابعات  لـ"رانيا": مبروك المسلسل.. كنت عايزة أسألك على حاجة كان في مذيعة عربية اتكلمت على خلاف أستاذ عمرو وياسمين عبد العزيز وقالت إنك كتبتي كلام تلقيح على ياسمين وحش علشان خلافه مع أستاذ عمرو.. هل ده صحيح؟

رد رانيا ياسين

وردت رانيا على السؤال قائلة: "بقولك حبيبتي أنا لا بلقح على حد ولا ليا في تلقيح أنا بقول للأعور أعور في عينه ولا يهمني أي حد في الكون دي حاجه معروفه عني اني مش بخاف لكن اعرف حدودي كويس انا لما بكتب حاجه علي صفحتي بيبقي رأيي الخاص.


والله لو البوست ده جه علي مقاس حد يبقي دي مشكلته مش مشكلتي وأنا ماليش دعوة بخلافات مسلسل اللي مالوش كبير، عمرو ياسين كاتب كبير له رؤيته اللي ناس كتير جدا بتحترمها هو يرد بنفسه أنا لا أتدخل في شغله أنا في شغلي فقط.. تحياتي".


وكانت ترددت أنباء في وقت سابق عن حدوث خلاف بين السيناريست عمرو محمود ياسين مؤلف مسلسل "اللي مالوش كبير" والفنانة ياسمين عبد العزيز بطلة العمل بسبب الاختلاف في بعض الرؤى.


مسلسل اللي مالوش كبير


يذكر أن مسلسل اللي مالوش كبير حقق نجاحا كبيرا في الماراثون الرمضاني 2021 وهو من تأليف عمرو محمود ياسين وإخراج مصطفى فكرى وإنتاج شركة سينرجى، وبطولة: ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضي، وخالد الصاوى، ودينا فؤاد، وأحمد سعيد عبد الغنى، ودنيا عبد العزيز، ومحمود حافظ، وإيمان السيد، وبدرية طلبة و عايدة رياض وفتوح أحمد وأحمد الرافعى وأحمد عبد الله محمود، ومحمود ياسين "جونيور" وهدى الأتربي، وتدور أحداثه في إطار اجتماعي أكشن. 
الجريدة الرسمية