رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

آمال ماهر تكشف السبب الحقيقي لاختفائها الفترة الماضية

الفنانة آمال ماهر
الفنانة آمال ماهر

قالت الفنانة آمال ماهر، إن السبب وراء اختفائها الفترة الماضية كان بسبب معاناتها من الإصابة بفيروس كورونا وليس شيئًا آخر.

 

وعلقت آمال ماهر خلال مداخلة هاتفية ببرنامج “مساء دي إم سي” الذي يقدمه الإعلامي رامي رضوان، المذاع على قناة “دي إم سي”، على الكوميكسات التي شككت في الفيديو الذي ظهرت فيه مؤخرًا، ضاحكة: "أنا مش قادرة أتكلم والله من كتر الكوميكسات اللي طلعت، وأنا بعتذر جدًّا للجمهور لأني كنت في حالة سيئة جدًّا بسبب الكورونا، وبيجيلي كل أعراض الإصابة من سخونة وكحة وكل الأعراض".

 

لعنة كورونا

وتابعت آمال ماهر: "بقينا أنا وكورونا أصحاب، أصيبت في بداية الجائحة وأصبت تاني من 6 شهور وجاتلي اليومين دول تاني".
 

صورة آمال ماهر علي البحر

وأكملت: "أطمن الناس الحمد لله أنا بخير، والصورة اللي على البحر كانت قبل مرضي بكورونا بيومين، وكنت عيانة وسخنة وتعبانة جدًّا".
 

صحة الفيديو الأخير لـ آمال ماهر

وأكدت: "لو خفيت هيكون بدعوات الناس وحبهم ليَّ ودمعت من كتر حب الناس ليَّ والحمد لله دي نعمة كبيرة من رب العالمين، والكحة اللي كانت في الفيديو مش مصطنعة".

 

مصور فيديو المطربة آمال ماهر

وكان كريم مسلم مصور فيديو المطربة آمال ماهر كشف عن تفاصيل وأسرار ظهور المطربة الأول بعد شائعة اختفائها التي أثارت جدلا كبيرا خلال الأيام الماضية  في تصريح خاص لفيتو قائلا: "أنا اتطلب مني أني أروح أصور فيديو وروحت أصورها عشان تطلع للناس".

 

وأضاف كريم: “الفيديو كان في بيتها وسط أهلها والفيديو مش مفبرك ولا فيه دوبلير زي ما بعض الناس قالت هي بس كانت تعبانة شوية تقريبا  كان عندها برد وماكنش فيه أي شيء من الكلام اللي اتقال عليها الفترة اللي فاتت والست بخير وكويسة  ومافيش أي حاجة”.

 

وبعد فترة اختفاء وظهور شائعات كثيرة؛ ظهرت آمال ماهر في فيديو مساء أمس الأربعاء قالت فيه: "جمهوري وأهلي، أنا بخير الحمد لله، حبيت أطمئنكم عليَّ، معلش الفترة اللي فاتت مكنتش قادرة أكون متواجدة معكم، كان عندي كورونا، بس الحمد لله تعافيت وحبيت أطمنكم عليَّ".

 

وأضافت "آمال" من خلال الفيديو: "مساء الخير جمهوري وأهلي أنا بخير الحمد لله حبيت أطمنكم عليَّ معلش الفترة اللي فاتت مكنتش قادرة أكون متواجدة معاكم، كان عندي كورونا بس الحمد لله اتعافيت وحبيت إني أطمنكم عليَّ".

وتابعت: "ألف شكر أنا حقيقي ممتنة، لكم الحب والخوف اللي شوفته ولمسته الحمد لله، ودا إنْ دل على شيء فيدل إن ربنا راضي عني بعد ما شفت كم الحب الهائل والكبير، أنا بشكركم من كل قلبي جمهوري العربي، وبحب أهنئ الشعب المصري بمناسبة ثورة 30 يونيو، كل سنة وإنتوا طيبين، أنا بخير الحمد لله.. انتظروني قريبًا". 

Advertisements
Advertisements
الجريدة الرسمية