رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

مرجحني.. روجينا: هذا ما فعله رامز جلال عندما أمره أشرف زكي يوصلني للبيت وأنا حامل

الفنان روجينا
الفنان روجينا
Advertisements

كشفت الفنانة روجينا، عن واقعة طريفة حدثت مع الفنان رامز جلال خلال فترة دراسة نجم المقالب بمعهد التمثيل.

استغلال وظيفة أشرف زكي

وقالت خلال لقائها ببرنامج "سهرانين" الذي يقدمه الفنان أمير كرارة بقناة "أون إي":"كنت حامل، ومكنش زوجي أشرف زكي فاضي فطلبت من رامز جلال يوصلني، وقتها كان أشرف معيد وبيعمل لرامز جلال مشروع تخرج فاستغلينا وضعه كمعيد بإنه يوصلني". 

استغلال رامز جلال

وأضافت: "كنا واخدين شقة جنب المعهد بس كنت حامل وتعبانة بقي طلب مني أشرف زكي أروح أعمل الغداء بين المحاضرات 

فلقيت رامز جلال قاعد فقلت له وصلني بالعربية بتاعتك لحد البيت ومش عايزاك ترجعني فقاللى مش هوصلك،

 فقلت له طيب هدخل أقول لأشرف زكي أنك مش عايز توصلني، فانفعل عليا وقاللى يالا".
 

رعب رامز جلال

وتابعت: "رامز جلال وهو بيوصلني قعد يرقص بالعربية وأنا اقوله أبوس إيدك بالراحة أنا حامل لدرجة إنى نمت في الدواسة، وقلت له نزلني، فقاللى مش عايزاني أوصلك ابقي روحي لأشرف بقي اشتكيله". 


 وكشفت الفنانة روجينا، كواليس مشاجرتها مع زوجها الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، خلال فترة الخطوبة.

خطوبة روجينا وأشرف زكي

وأضافت روجينا خلال لقائها ببرنامج "سهرانين" الذي يقدمه الفنان أمير كرارة بقناة "أون إي": "أشرف زكي عصبي جدًّا، وبيتعصب باللغة العربية أول لما يتخانق معايا، وفي الخطوبة عملنا حفلة على الضيق لأن مكنش معانا فلوس فهو عزم كل المطربين وفجأة لقيت محمد منير ومدحت صالح وحسن الأسمر وقتها رقصت من كتر فرحتي وقتها اتضايق واتخانق معايا".

مشاجرة خطوبة روجينا وأشرف زكي

وتابعت: "أشرف زكي اتضايق واتخانق معايا بسبب رقصي وقال لي هو أنت مش هتبطلي وقامت الخناقة وجه رمى الدبلة في البيت وقال لي أنتي لا تصلحي وغير متحملة المسؤولية".

وكشفت الفنانة روجينا، في لقاء سابق، عن تسبب الفنان باسم سمرة في إصابتها بجرح غائر تحت عينها، خلال تصوير المشهد الأخير في مسلسل "بنت السلطان".

مشهد إصابة روجينا على يد باسم سمرة

وقالت خلال لقائها ببرنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي بقناة "أون إي": "كنا بنصور آخر مشاهد مسلسل "بنت السلطان" في رمضان وبنعمل مشهد صعب أنا وباسم سمرة وهو بيضربني خبطني أوي وزقني وأنا خفيفة وهو موزنش بين الخبطة وتحملي ليها، فروحت بقوتي في سن الكنبة، وتعرضت لفتحة تحت العين وحسيت إن فيه نار وفضلت أصوت وهو كان مفكر إني بصوت من المشهد، وفجأة الدم طار على الناس كلها".

إصابة قوية لروجينا بسبب باسم سمرة

وتابعت: "جرينا على المستشفى وخدت 7 غرز تحت عيني اليمين والحمد لله اتلحقت ومش باينة، واتخيطت على طول".

رد فعل أشرف زكي على إصابة روجينا

وعن رد فعل زوجها الدكتور أشرف زكي نقيب الممثلين، قالت: "بعد الدكتور خيطني وبنجني أشرف قالت يا دكتور تقدر تصور كمان قد إيه لأن ده التزام، ومش عايزين نعطل التصوير لأن المشهد كان نصه بس اللي اتصور، وبعد العملية روحت كملت التصوير".

وردت الفنانة روجينا، علي الانتقادات التي توجه لفساتين الفنانات في مهرجان الجونة السينمائي، قائلة: "إحنا بشر ومن حق الناس تنتقد وتستحسن ويعجبها الفساتين أو ميعجبهاش، وإحنا مهم نلبس فساتين حلوة وبنحترم فننا والمهرجان اللى جايينه وبنقدر الحدث".

دور تبحث عنه روجينا في السينما

وتابعت خلال حديثها على قناة "أون إي" أثناء تواجدها في مهرجان الجونة السينمائي:"معنديش محاذير في السينما وأي دور حلو هيجيلي هعمله، انما بالنسبة للدراما بكون حريصة على اختيار الأدوار بعناية".

اسم دلع أشرف زكي في منزله

وعن زوجها الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، قالت: "هو نقيب الفنانين وزوجي وحبيبي وسندي وطول عمره بيدعمني وواقف جنبي، وبيدلعني في البيت بـ يا روجي، وأنا بدلعه يا دكتور". 

Advertisements
Advertisements
الجريدة الرسمية