الخميس 29 أكتوبر 2020...12 ربيع الأول 1442 الجريدة الورقية

أول تعليق من طليقة معز مسعود بعد انتشار شائعة زواجه من حلا شيحة

ثقافة وفنون 9202026151913807097946
بسنت نور

عبد الله نبيل

أعربت بسنت نور، طليقة الداعية الإسلامي، معز مسعود، عن حزنها، لتداول اسمها وصورتها مع زوجها السابق، في ظل انتشار شائعة زواجه من الفنانة حلا شيحة.اضافة اعلان


وقالت بسنت نور في منشور عبر حسابها على "فيس بوك" :"كلنا كبشر طبيعيين لما بنمر بتجربة صعبة .. بيتاخد كتير من روحنا وعمرنا لغاية لما بنعرف نتجاوزها ..و لما بنفتكرها غصب عننا.. بيصحى فينا جزء من الألم".

وأضافت :"من الأذى الشديد ان اللي حواليك يتعاملوا معاك كإنك ”شئ ” مش انسان .. يستخدموا صورتك و يخوضوا فى حياتك الشخصية علشان انت شخصية مشهورة .. وكان المشهور مش انسان من روح و دم و احساس".


https://www.facebook.com/PNurEldin/posts/3598174990234397

واستكملت منشورها قائله :"افتح السوشال ميديا ألاقي حياتى مشاع .. صورتي ضمن مجموعة صور فيها غزل و ضحك بسبب قدر ربنا ”سبحانه وتعالى“ كتبه عليا اني امر بيه ، و خلاص القدر عدى و انتهى من حياتي، انا مش حلوي مغطاة و غيرى مش حلوى مكشوفة، و ماحدش فينا مُجرد صورة برقم بيتعد ..انا اختك و هي قد تكون بنتك .. الكلام ده مؤذي لينا و لأهلنا ، بلاش حُب الشير و اللايك يطغى على انسانيتنا ..ودعوا الخلق للخالق.. دا ”اماطة الأذى عن الطريق صدقة ” .. فما بالكم ”بإماطة الأذى عن مشاعر الناس".

استطلاع رأى

هل تتوقع استمرار اقبال الناخبين علي التصويت في المرحلة الثانية؟