رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

عبد الحفيظ عن عودة رمضان صبحي وفتحي للأهلي: مش بمزاجهم واللي عملوه ميتنسيش

الكابتن سيد عبدالحفيظ
الكابتن سيد عبدالحفيظ مدير الكرة بالنادي الأهلي، فيتو
Advertisements

رد الكابتن سيد عبد الحفيظ مدير الكرة بالنادي الأهلي، على ما تردد عن رغبة رمضان صبحي لاعب نادي بيراميدز في العودة للقلعة الحمراء.

رسالة سيد عبد الحفيظ لرمضان صبحي

وقال سيد عبد الحفيظ خلال لقائه ببرنامج “بلس 90” الذي يقدمه الإعلامي أمير هشام بقناة “النهار”:"مبحبش اتكلم عن لاعب مش في فرقتي، اللى أنا بعلمه أن فيه حاجات مبنسهاش لما احتاجك اوي وملقكش دي منسهاش، يعني متباقش معايا في الفرح بس، يعني كهربا كان صاحب موقف مع النادي الأهلي ومقدرش موقفه ده، أنا مبزعلش على حد اختار طريقه بإيده، تربطني علاقة قوية بأحمد فتحي وهو شخص محترم جدا لكن في الاَخر أنت اخدت قرار بكامل قواك العقلية ومركز أوي واحنا كمان اديناك الوقت الكافي تفكر وتاخد قرارك، طريقة عودتك مش بمزاجك".

مشكلة رحيل حسام عاشور عن الأهلي

 وتابع:"أما حسام عاشور تعامله مع الموقف غريب ومستغربه جدا ومش قادر اقيمه لحد دلوقتي، ونفس الأمر بالنسبة لـ احمد فتحي ايضا".
 

حسم بطولة الدوري

قال الكابتن سيد عبد الحفيظ مدير الكرة بالنادي الأهلي: "الدوري لم يحسم بعد ومن الطبيعي أن يفقد أي فريق لبعض النقاط".

 

إنذار مباراة البنك الأهلي
 

وعن حصوله على بطاقة صفراء في مباراة البنك الأهلي بالأمس، علق سيد عبد الحفيظ خلال لقائه ببرنامج “بلس 90” الذي يقدمه أمير هشام بقناة “النهار”: "كنت بعترض بشكل عادي وأقول الكورة مفيهاش حاجة، أنا لسه هقوم من على الدكة لقيته رفع الإنذار وكأن الأمور شخصية بيني وبينه! هل من الطبيعي إن مدير كرة يحصل على 3 إنذارات في آخر 4 مباريات خاضهم الحكم الغندور مع الأهلي".

مصائب أحمد الغندور
 

وأشار: "اعتراضي في مباراة البنك الأهلي كان عاديا يدوب أحمد الغندور في آخر 4 مباريات لينا اداني 3 إنذارات، منها فاركو السنة اللى فاتت وكان فيها مصيبتين وأسوان في الاسبوع الثاني وبعدين سموحة وامبارح البنك".
 

هجوم البنك الأهلي على أحمد الغندور
 

وتابع: "دكة البنك الأهلي امبارح قالوا لأحمد الغندور انت خنقتنا فأشار لهم بالهدوء دون أن ينذرهم، بينما أنا بدون أي اعتراض جاء ورفع لي الإنذار، هو عنده حسابات شخصية".
 

احتواء التحكيم
 

ولفت:"أمر غريب للحكم أحمد الغندور أن يشهر لي الكارت الأصفر في آخر ثلاث مباريات، بمجرد قيامي من على الدكة، أنا لا أطالب بالاحتواء ولكن أطالب بالعدالة التحكيمية فقط".


مشكلة الحكم وليد عبد الرازق
 

وأشار:"إنذار الحكم وليد عبد الرازق لمحمود متولي أمر غريب وانا اللى المفترض اديله إنذار، وفي الماتش مكنش بيحمي لاعبو الأهلي خالص، والحكم عبد العزيز السيد كان على الفار وأمره غريب لما يكون لينا ضربات جزاء مبيحسبهاش بس انا انبسطت انه احتسب ركلة جزاء للزمالك أمام المحلة".
ونقدم لكم من خلال موقع (فيتو)، تغطية ورصدا مستمرا على مدار الـ 24 ساعة لـ أسعار الذهب، أسعار اللحوم ، أسعار الدولار ، أسعار اليورو ، أسعار العملات ، أخبار الرياضة ، أخبار مصر، أخبار اقتصاد ، أخبار المحافظات ، أخبار السياسة، ويقوم فريقنا بمتابعة حصرية لجميع الدوريات العالمية مثل الدوري الإنجليزي ، الدوري الإيطالي ، الدوري المصري، دوري أبطال أوروبا ، دوري أبطال أفريقيا ، دوري أبطال آسيا ، والأحداث الهامة و السياسة الخارجية والداخلية بالإضافة للنقل الحصري لـ أخبار الفن والعديد من الأنشطة الثقافية والأدبية. 

Advertisements
Advertisements
الجريدة الرسمية