رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements

سلوى خطاب: بخاف من عمليات التجميل بس ممكن أشد وشي | فيديو

الفنانة سلوى خطاب
الفنانة سلوى خطاب

قالت الفنانة سلوى خطاب: "بحاول أحافظ على رشاقة جسمي وبخاف من عمليات النحت وتخسيس الوزن".
 

عمليات التجميل 

وأضافت خلال لقائها ببرنامج "كلام الناس" المذاع على قناة "إم بي سي مصر": "رغم إني بخاف من عمليات التجميل بس لو احتجت أشد وشي أو حاجة هعملها خاصة بعد ما شُفت فنانات كتير صغروا".

فنانات خضعن لعمليات التجميل

وتابعت: "مبسوطة لفنانات عملوا عمليات تجميل وشكلهم بقى حلو والمهم أن ما يبقاش فيه تعديل أو تغيير صارخ، وأنا مش ضد عمليات التجميل بس مش لدرجة الهوس".

وقالت الفنانة سلوى خطاب، في نفس اللقاء: "لما تخرجت من الثانوية العامة جدتي قالت لي ادخلي كلية تجارة فقلت لها أنا أدبي وما بعرفش أحسب ادخلها إزاي فصممت على رغبتها من باب إني أطلع مديرة".
 

الالتحاق بمعهد فنون مسرحية

وتابعت: "دخلت كلية تجارة ونجحت في سنة أولى، ومرة كنت قاعدة بقرأ الجرنال لقيتهم طالبين دفعة بنات في معهد فنون مسرحية ورحت قدمت الطلب وعملت مشاهد ونجحت وكل ده من وراء جدتي، فسحبت ورقي من تجارة لمعهد فنون مسرحية".
 

علقة ساخنة لـ سلوى خطاب بسبب التمثيل

وأضافت: "في يوم الصحافة كتبت إني وجه جديد سيكتب له النجاح وإذا بأعمامي يشوفوا الخبر فيصابوا بحالة ذهول وكانت مأساة وأول مرة وقتها اتضرب علقة في حياتي، عمامي كانوا صعايدة وصعبين جدًّا".

 

معهد الراقصات

وأكملت: "لما أعمامي ضربوني جت جدتي وأخدتني وقالت لي كده تكسفيني وحد يسيب كلية التجارة ويروح معهد الرقاصين، فقلت لها يا جدتي دا المعهد دا بتدخله من أبناء العائلات، وقلت لها أوعدك إني هبقى زي أمينة رزق ومش هعمل حاجة تضايقك".

 

محظورات جدة سلوى خطاب

ولفتت: "جدتي عملت لي قائمة محظورات لما دخلت التمثيل ومنها عدم السهر والبعد عن مشاهد الإغراء".

Advertisements
الجريدة الرسمية