رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

رضا عبد العال: حازم إمام وراء استبعاد عواد من المنتخب علشان يوسع السكة للشناوي

محمد عواد حارس مرمى
محمد عواد حارس مرمى نادي الزمالك
Advertisements

قال الكابتن رضا عبد العال: "الأهلي والزمالك لحد دلوقتي معملوش صفقات، والأندية التانية هما اللي عاملين عاصفة في سوق الانتقالات وإبرام الصفقات".
 

قوة فريق الأهلي

وأضاف: "النادي الأهلي مش عايز صفقات هو عايز مهاجم وصانع ألعاب بس، وهو عنده ذخيرة من اللاعبين، وعنده في نص الملعب أحسن 4 لاعبين في مصر وأفريقيا".
 

القوة الهجومية للأهلي

وتابع خلال لقائه ببرنامج "اللعيب" الذي يقدمه الإعلامي مهيب عبد الهادي بقناة "إم بي سي مصر": "في الهجوم الأهلي عنده شادي حسين وحسام حسن وسافيو، وفي مركز الجناح عنده زخم كبير من حيث قوة اللاعبين".
 

التشكيل المثالي للأهلي

وأردف: "التشكيل الأمثل للأحمر في الموسم الجديد يكون الشناوي في حراسة المرمى، وياسر إبراهيم ومحمد عبد المنعم في الدفاع، علي معلول ظهير أيسر، وعمار حمدي ظهير أيمن، وعمرو السولية وأكرم توفيق وأفشة في خط الوسط، مصطفى ميسي جناح أيمن، ومحمد شريف وشادي حسين مهاجم".
 

تشكيل الزمالك 

وعن تشكيل الزمالك: "محمد عواد في حراسة المرمى، والونش وعبد الغني وحسام عبد المجيد في الدفاع، وعمر جابر ظهير أيمن وأحمد فتوح ظهير أيسر، وامام عاشور وروقة في خط الوسط، وزيزو جناح أيمن  وسيد نيمار ظهير أيسر، وسيف الجزيري في الهجوم".

سر استبعاد محمد عواد من المنتخب

وأكد: "روي فيتوريا مخدش محمد عواد منتخب مصر علشان يوسع السكة لمحمد الشناوي، وحازم إمام وراء المجاملة دي علشان الدنيا تهدأ على السوشيال ميديا خاصة بعد الهجوم عليه من جمهور الأهلي".

Advertisements
Advertisements
الجريدة الرسمية