رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

أغنية على عيني.. كيف أشعل المطرب أحمد كامل مواقع التواصل الاجتماعي؟

أغنية على عيني
أغنية على عيني
Advertisements

خلال الثلاثة أيام الماضية، نجح المطرب الشاب أحمد كامل في تصدر مواقع التواصل الاجتماعي، وذلك بعد طرحه أحدث أغنياته "على عيني" على موقع الفيديوهات يوتيوب. 

 

أحمد كامل 

 

وتفاعل رواد مواقع التواصل الاجتماعي مع أغنية على عيني لأحمد كامل حيث قام النشطاء بتداولها بشكل واسع، كما قامت بعض الصفحات بعمل "الكوميكس" المختلفة على كلماتها.

ومنذ طرحها مساء يوم الأربعاء الماضي، تجاوزت الأغنية الـ 2 مليون مشاهدة على موقع يوتيوب تصدرت من خلالها قائمة تريند الموسيقى بالموقع، كما نالت نسبة استماع كبيرة على مواقع وتطبيقات الموسيقى الأخرى.

 

أغنية على عيني

وتقول كلمات أغنية على عيني: "أنا كداب.. أنا ما نستش فضلت أستنى واتاري حكايتنا اللي ما استنتش ومهما بغني لغيابك وللنسيان رجوعك غنوة لسه في قلبي ما تغنتش أشوفك فين.. وحشتيني غيابك مش وجع هيروح.. ده شوك ماشي في شراييني بقيت ما أكرهش سيرة الموت عشان أنا مت فعلًا".

"لما نسيتيني على عيني اشوفك جاية قدامي وابص بعيد على عيني تفوت بينا الليالي وتنتهي المواعيد على عيني اقول للناس.. حكاية وانتهت وخلاص وانا فـ سري بحبك تاني كل ما اقول هحب جديد تعبت خلاص من التمثيل أنا لا بخير ولا قلبي بقى عايش ومش بيميل بتوّه نفسي فـ الدنيا والاقيني بقول الصبح انا كويس.. واموت بالليل طلعتي لسة ويايا وما نستكيش ولا هنسى.. ولا وجعي ده ليه نهاية فرحت إني بقيت مابكيش قصاد الناس واتاري دموعي نزلت مني جوايا".

وكان المطرب أحمد كامل شوق جمهوره ومتابعيه قبل أيام من طرحه للأغنية، وذلك عبر حسابه على موقع الصور الشهير انستجرام. 

حالة نفسية سيئة

 

وأعلن المطرب أحمد كامل في وقت سابق مروره بحالة نفسية سيئة، خاصة في ظل ظروف كورونا، حتى إنه وصل لمرحلة الاكتئاب.

وكتب أحمد كامل، عبر خاصية "الإستوري" بحسابه على "إنستجرام": "بقالي فترة طويلة جدًّا مليش نفس أغني، وبعمل أغاني بسمعها لوحدي، حالة عمري ما وصلت لها، ومفيش بني آدم واخد باله من اللي أنا فيه، شبه مكتئب، بس من ناحية كام حاجة، وبقيت بحس إن الأغاني شغل وبس، وبدأت أفقد الشغف تجاه الشيء الوحيد اللي حبيته من كل قلبي، ومستنتش منه يحبني، بس هو حبني وبعتكم ليا".

Advertisements
Advertisements
الجريدة الرسمية