رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

جنات تعلق على أزمة شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب
Advertisements
علقت المطربة جنات على أزمة شيرين عبد الوهاب وزوجها حسام حبيب، بعد تسريب تسجيل صوتي لوالده.


وقالت جنات في مداخلة هاتفية لبرنامج "et بالعربي": "ماينفعش الناس تتخطى حدودها وتتدخل في حياة الفنانين وشيرين ذكية وحسام حبيب ذكي وبيحبوا بعض".




وفي سياق متصل فجر الفنان حسام حبيب، مفاجأة من العيار الثقيل، حول أزمة التسريب الصوتي لوالده ضد زوجته الفنانة شيرين عبد الوهاب.

مساومة مادية

وأكد خلال مداخلة هاتفية ببرنامج "الحكاية" الذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب بقناة "mbc مصر": "تم مساومتي ماديًا من قبل البنت، وقالت لي عندي تسجيل ليك وكلمتني على واتس آب فعملت لها بلوك، وبعدين بعتت لي التسريب على الفيس بوك وعملت لها بلوك، وسمعتني جزء أسوأ من اللى اتذاع وقالت لسه عندي فيديوهات منزلتهاش أخطر منه".

وتابع: "بطلة التسريب الصوتي هددتني وقالت لي لو مدفعتش 2 مليون جنيه التسريب هينزل فقلت لها تعالي خدي الـ2 مليون جنيه ونزلي التسريب.. أنا عارف تربيتي وعلاقتي بربنا ومحدش يقدر يبتزني".

هواية الغناء

وأشار: "أنا شخص الغناء بالنسبة لي هواية، وعمر شيرين ما أخرتني عن حاجة، وأنا مش بتدخل في شغلها ولا هي بتتدخلي في شغلي، وشغلها لوحدها وشغلي لوحدي.. أنا بحبها وهي صاحبتي من قبل لما نتجوز، وعملت معايا دويتو وأعطتني دعم بعد 8 سنين ابتعاد عن الغناء".

دعم شيرين

وتابع: "دايمًا بقول لشيرين دور زوجك أنه يزودلك فلوسك مش ينقصها، وعمري ما أخدت منها عمولة على شغل أو إدارة شغلها، وهي مش محتجاني في شغلها ولا أنا محتاجها في شغلي، وهي علمتني أنى أواجه وإن لازم يكون عندي طلبات وغيرت فيا حاجات كتير".


انفصال الوالدين

ولفت: "أمي وأبويا منفصلين من 30 سنة ولكن أمي كانت بتصر على إني أتواصل معاه"، مؤكدًا أنه سيتقدم ببلاغ للنائب العام ضد السيدة بطلة تسريب والده بتهمة الابتزاز والتشهير، معقبًا: "دي حروب الجيل الخامس بجد، والنهاردة بتتجرأ على فنانين بعد كده هتتجرأ على سياسيين وإعلاميين ومشاهير".


بلاغ للنائب العام

وأكد حسام حبيب، أنه سيتقدم ببلاغ للنائب العام ضد بطلة التسريب الصوتي لوالده لأنه يحمل تشهيرا وابتزازا.

واعتذر والد حسام حبيب عن التسجيل الصوتي المتداول، وكتب: "أما عن نفسي فأسف لكل ما بدر مني، وما ينفعش واحد في مكانتي ولا سني ينقاد لألعاب السيدة نضال وهوايتها في تدبير المؤامرات.. على العموم المسامح كريم وبقول لها أن مجرد النشر بدون موافقة الشخص جريمة من جرائم الإنترنت، وتصل عقوبتها في مصر لثلاث سنوات سجن، بس أنا هشتكيكي في محكمة حسبي الله ونعم الوكيل وأفوض أمرى إلى الله، لأني اتعودت لما باخد حقي بإيدي ربنا بيديني على قد إيدي، ولما بفوضه بيديني على قد إيده هو".

اختتم والد حسام حبيب بيانه، موجهًا الحديث لنضال الأحمدية: "المرة الجايه مش عايزينك تتعبي نفسك وتقعدي ستة أشهر في الإعداد، إنتي بس قوليلي وأي خدمة، وأي فضائح، وأخيرًا أنا لكل هذه الضجة وكل هذه الآلام التي سبتتها لأقرب الناس لي، بسبب عجوز خرف بحكم السن".
Advertisements
Advertisements
الجريدة الرسمية