رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements
Advertisements

حياتي اتدمرت.. بوسي شلبي: اتعمل لي أعمال كتير وسورة البقرة حامياني | فيديو

فيتو
Advertisements
قالت الإعلامي بوسي شلبي: "طلع عليا إني بعمل أعمال ولكن لو أنا بعمل أعمال كان بقى حالي زفت زي ما الكل شايف".


السحر والأعمال


وأضافت خلال لقائها ببرنامج "شيخ الحارة والجريئة" الذي تقدمه المخرجة إيناس الدغيدي بقناة "القاهرة والناس": "أنا مش مؤمنة بالسحر والأعمال ولكن أنا اتعمل لي أعمال كتير بس وسورة البقرة بقراها كل يوم وهي اللي حامياني".



قراءة الفنجان وموت الأخت


وتابعت: "ما بحاولش أركز في حاجة إني معمول لي أعمال علشان ما تلطش ولكن أنا بحب أشوف الفنجان أوي وكل اللي يشوف لي الفنجان يقول لي أنتِ معمول لك عمل، ومرة روحنا إسكندرية وكنا بنعشق فنجان أم إبراهيم في الاسكندرية وقالوا لي أختي هتموت في الفنجان قبل مرضها وأخبروني إن حياتي هتدمر وقعدت أعيط لحد لما أختى ماتت وحياتي اتدمرت وحلفت إني مشوف الفنجان خالص ولا اعرف مستقبلي لأني دمرت حياتي".

وكشفت الإعلامية بوسي شلبي في نفس اللقاء، أنها لا تتقاضى أي أجر عن تقديم المهرجانات الفضائية وتقدمها حبا في اصدقائها، لافتة إلى أن أشقائها هم من ينفقون عليها وليس لديها دخل خاص بها.

إدمان زيارة القبور


وواجهت المخرجة إيناس الدغيدي، الإعلامية بوسي شلبي، قائلة: "إدمانك لزيارة القبور نوع من أنواع المشاكل النفسية.. أنتِ لازم تروحي لدكتور نفساني علي فكرة".

راحة نفسية


وعلقت بوسي شلبي: "أنا برتاح في القبور لأني بقعد مع الناس اللي بحبها، وكل اللي بحبهم في القبور أمي وأختي وأبويا وجوزي وحبيبي وروحي وعقلي وقلبي هناك".


أسعد وقت


وتابعت: "لما بروح القبور بحس براحة نفسية، وأسعد وقت بقضيه في حياتي وبيسعدني زيارة القبور، ولو الجو حرارته نار بحس بهوا كأنهم بيبسوني ومحمود عبد العزيز بيبوسني وماما بستني في خدي، القبور متعة نفسية".
Advertisements
Advertisements
الجريدة الرسمية