الأحد 24 يناير 2021...11 جمادى الثانية 1442 الجريدة الورقية

أسامة كمال مهاجما عناصر الإرهابية: «شكلكم عبيط»

بدون تبويب
الإعلامي أسامة كمال

محمد الدمرداش


هاجم الإعلامي أسامة كمال، جماعة الإخوان قائلا: «من إمبارح والإخوان مدورينها وبيتكلموا عن الخيمة اللي كانت موجودة قدام مقر إقامة الرئيس السيسي في بلير هاوس، وسي إن إن بتقول لقطات نزول الرئيس السيسي في خيمة قدام مقر إقامته في واشنطن أثارت تساؤلات على مواقع التواصل الاجتماعي».اضافة اعلان


وتابع خلال برنامج «مساء dmc»: «يعنى الإخوان دوروها فدارات عليهم، ووقفوا قدام كلام المفروض أنه كلام هايف من عينة كلام السجادة الحمرا، وفعلًا يمشي المثل اللي بيقول: قال له يابا علمني الغلاسة، قال له تعال في الهايفة واتصدر.. طب اسألوا الأول أو اقرأوا الأول عشان ما يطلعش شكلكم عبيط».

ووجه كمال رسالة للإخوان قائلا: «الخيمة يا أفاضل اسمها "سكيف" بتمنع تسرب الاتصالات والتشويش، وبتلبي كامل الشروط الأمنية لتجنب اعتراض الاتصالات، واتصممت لتأمين مناقشات فيها سرية تامة للوثائق اللي بتتعرض أو بيطلع على شاشة كمبيوتر أو أي جهاز إلكتروني».