رئيس التحرير
عصام كامل

اعرف كلمات اغنية مليونير مسلسل بـ 100 وش

نيللي كريم
نيللي كريم

كلمات اغنية مليونير مسلسل ب 100 وش .. نافست الفنانة نيللي كريم والفنان آسر ياسين فى الماراثون الدرامى الرمضانى لهذا العام من خلال مسلسل  ب 100 وش وذلك بمشاركة عدد كبير من الفنانين وهو مسلسل كوميدي نال إعجاب الجمهور وتأثر به عدد كبير من المشاهدين خلال شهر رمضان.

كلمات اغنية مليونير مسلسل ب 100 وش

ولقد حققت أغنية مليونير وهى تتر المسلسل نجاحًا كبيرًا وبحث الكثيرون عن كلمات اغنية مليونير مسلسل ب 100 وش وهى كالآتى: 

هات كاش مش ببلاش خد كدا .. بنعوم على كوم في فلوس هنا .. مليونير مليونير .. بكرة هبقى مليونير مليونير .. تلعب علي مين فوق بابا .. مانتش قدنا دا احنا عصابة .. في جنان جوه دماغنا الآن .. احنا خرجنا عن السيطرة.

مليونير مليونير بكرة هبقا مليونير  .. هحلم وانا نايم هحلم وانا صاحي ويا عيشة ارتاحي والفقر اهو غار وساعات ماركات بدلة وحركات وأنا باشا عليكوا بصرف في كاشات .. ومعايا فلوس كتير مصري ودولارات .. غير اللبس الغالي عالشماعات .. وعندي في جراجي هنا عربيات بفلوسي انا هركب طيارات.

مليونير مليونير بكرة هبقي مليونير .. الفلوس تحضر هاتلي من الاخضر .. الفلوس تكتر دلعوني اكتر .. عالكل هنسيطر مودي يتغير دنيا هنعيشها بس للأفضل .. كله يتحير لما انا احضر .. كله بيوسع ايوه أنا الأفضل مليونير مليونير بكرة هبقي مليونير.

أنا أنا بنوتة سكر وكيوتة لكن عايزك تحذر قلبتي هصرف وأدلع هنا وأضيع أصل الشياكة هنا لعبتي لا أنا على وضعي وخافي من طبعي أنا جان أوي أوي لكن واد حمش .. عالهادي يازبادي مش هفضل أهاتي لو علي Money Money هتشوفي واد روش.

آسر ياسين وأبطال بـ"100 وش" يرقصون"رقصة التابوت"

صحصح كده أنا سنيوريتا هلف العالم والخريطة أيوة أنا صعبة أنا مش بسيطة قطة كيوت لكن عنيدة i’m a winner i’m a winner anyday i’m a winner hey sugar hey sugar  don’t mess with omar  you play with the joker  you fall forever haa  you fall forever مليونير مليونير بكره هبقي مليونير.

ايوة الدنيا معايا حاجة تانيه في ال weak end بروح المانيا اشيك شاب في اشيك بدلة واللي بعوزه يجيلي في ثانيه انا لابس جوتشي وجيفنشي كلامي هو اللي هيمشي فلوس كتير مبتخلصش مع اي حد مقصرش مليونير مليونير بكره هبقي مليونير.

لا كده فوق انا فوق فوق انا باجي اسوق في الدنيا تروق احنا نحب نعيشها ملوك عيش في قصور في فلوس في بنوك هات كاش مش ببلاش خد كده بنعوم علي كوم في فلوس هنا ضيعنا كتير ولا همنا مين فيكم هنا كدا قدنا مليونير مليونير بكره هبقي مليونير.

فريق عمل "بـ 100 وش" يسابق الزمن للانتهاء منه قبل نهاية رمضان

في الواقع انا فخم اسلك بنباهة فهلوة فهلوة لو تاهت القاها متجيش في الخطر انا مخي متاهة في فلوس هتطير انسي تعدها هلبس فستان جزمتي شيك شيك هظهر متصدقش عنيك علي التليفون تديني رنات مش رايقة ف انا كنسلت عليك مليونير مليونير بكره هبقي مليونير.

https://www.youtube.com/watch?v=YOBqTTNcSvk

قصة المسلسل 

وتدور أحداث المسلسل حول سكر، نصابة محترفة، يتم النصب عليها من قِبل عمر وهو نصاب محترف ايضًا  لتدخل في صراعات معه لإعادة أموالها، ثم تقرر الاتحاد معه للقيام بعمليات نصب اكبر.

كلمات اغنية مليونير مسلسل ب 100 وش

وحقق المسلسل نسب مشاهدة عالية ونال إشادات كبيرة على مواقع التواصل الاجتماعي لدرجة أن البعض شبهه بالمسلسل الإسباني العالمي La Casa De Pabel الذي تم عرض 4 مواسم منه على شبكة “نتفلكس”.

كلمات اغنية مليونير مسلسل ب 100 وش

وباتفاق الجميع فإن “ب 100 وش” يعد من أفضل الأعمال في رمضان 2020 والحصان الأسود في السباق لأنه لم يكن يتوقع كثيرون أن ينافس بهذه القوة في موسم مليئ بالنجوم، ومع ذلك حجز المسلسل مكانة جيدة للغاية وسط مسلسلات رمضان 2020.

كلمات اغنية مليونير مسلسل ب 100 وش

مسلسل “ب100 وش” بطلته نيللي كريم ومعها آسر ياسين لم يقدما من قبل أعمالا كوميدية ومع ذلك أعاد هذا المسلسل اكتشافهما من زاوية أخرى بفضل المخرجة كاملة أبو ذكري، ونجح العمل في أن يحقق جماهيرية كبيرة وخطف أبطاله البساط من الجميع.

كلمات اغنية مليونير مسلسل ب 100 وش

المسلسل من بطولة نيللي كريم ، آسر ياسين ، إسلام إبراهيم ، سلوى محمد علي ، علا رشدي ، مصطفى درويش ، شريف دسوقي ، زينب غريب وعدد كبير من الفنانين ، من تأليف أحمد وائل وعمرو الدالي ، من إخراج كاملة أبو ذكري.

كلمات اغنية مليونير مسلسل ب 100 وش

وأعلن المجلس القومي للمرأة برئاسة الدكتورة مايا مرسي ومن خلال لجنة الإعلام برئاسة الدكتورة سوزان القليني عن رصد الأعمال التليفزيونية المقدمة في شهر رمضان للخروج بمؤشرات حول صورة المرأة في الإنتاج الإعلامي لرمضان 2020 وأظهر الرصد أن أسوأ صورة للمرأة كانت في مسلسل ب 100 وش حيث عكس صورا سلبية للمرأة من بيها النصابة والمدمنة والمتلونة.

 

الجريدة الرسمية