الأربعاء 22 يناير 2020
رئيس التحرير
عصام كامل

ساخرون.. كابتن ماجد: رجعت ريما لعادتها القديمة

كابتن ماجد
كابتن ماجد


عاد الزمالك من جديد يفكر في تغيير المدرب.. الموسم لسه ما قالش يا هادى وبيفكروا في تغيير المدرب.. وكأن دا هو الحل الأمثل للمشكلة اللى هما فيها.. وطبعا بعد تغيير المدرب الصربى "ميتشو" هيجيبوا مدرب مصرى ابن بلد زى أحمد حسام "ميدو".. مع أن ميتشو دا كان "الأمَلَة" بتاعة الزمالك وكانوا طالعين بيه السما بعد أن حققوا الفوز معه أكثر من مرة.. ومع أن ميدو دا كان ماشى من الزمالك مغضوب عليه باعتباره فشل معهم وتسبب في هزيمتهم أكثر من مرة.

وبذلك عاد الزمالك يعلق أخطاء إدارته ولاعبيه على شماعة المدرب.. لأ وإيه.. كل واحد من إداريى الزمالك مجهز مدرب غير التانى.. فأحدهم يُريد التعاقد مع "أسامة نبيه" باعتباره مدرب نبيه.. والآخر يريد ميدو باعتباره فشل مع المقاصة فممكن ينجح مع الزمالك عادى خالص.. أما الكبار في النادي فيريدون التعاقد مع محمد صلاح أو سامى الشيشينى أي حد منهم ينفع ييجى ويمشى تانى عادى خالص.

وأصبح الزمالك يفكر في تغيير المدربين أكثر من تفكيره في الإعداد للمباريات القادمة لتعود ريما لعادتها القديمة.. وطالما ممارسة العادة بدأت مع بداية الموسم فعلى الدوري السلام وعلى الكأس السلام وعلى بطولات أفريقيا ألف سلام وسلمولى على مازمبى وعلى إنبى وعلى كل اللى شافوا الزمالك وما صلوش على النبى.