X
اسعار العملات اسعار الذهب الطقس ارقام تهمك خدمات حكومية عبر الإنترنت حجز تذاكر الطيران حجز تذاكر سكك حديد مصر الصفحات الرسمية للوزارات والجهات الحكومية أحدث الوظائف الحكومية دفع فواتير التليفون فواتير الكهرباء حجز تذاكر دار الأوبرا و ساقية الصاوي شاهد العالم بالبعد الثالث حركة الطائرات في العالم لحظة بلحظة في السينما الآن مواقيت الصلاة وظائف خالية خدمات لذوي الإحتياجات الخاصة خدمات لشباب الخريجين حجز مجاني لجميع فنادق العالم خدمات الهيئة القومية للتأمين الإجتماعى
رئيس التحرير عصام كامل
الجمعة 15 نوفمبر 2019 م
جان يامان يكشف مواصفات فتاة أحلامه ويرد على انتقادات إعلانه الإسرائيلي مرافق الجيزة: تتحفظ على 670 كرسيا و358 إعلانا بدون ترخيص إنجلترا تسحق الجبل الأسود 7-0 وتصعد ليورو 2020 رونالدو يقود البرتغال للفوز على ليتوانيا في تصفيات أمم أوروبا 2020 غريب يكافئ لاعبيه براحة سلبية من التدريبات غدا بنك قناة السويس ينظم ندوة للعاملين للتوعية الغذائية والصحية لمرض السكر مدافع المنتخب الأوليمبي: اللاعب الجيد يؤدي بأي طريقة يريدها المدرب تود فيليبس يكشف تفاصيل المشهد المحذوف من فيلم "Joker" الخليجية الكندية للاستثمار تتصدر الأسهم الهابطة بالبورصة "الطيران المدني" تبدأ فرض رسوم على الركاب المغادرين بالمطارات الأوقاف: ترجمة خطبة الجمعة "الإسلام عمل وسلوك" إلى 18 لغة موعد عرض مسلسل ممالك النار | التفاصيل الكاملة تجار الأدوات المنزلية يكشفون تأثير تخفيض الفائدة على الأسواق قصة مسلسل ممالك النار | التفاصيل الكاملة الجزائر تمطر شباك زامبيا بخماسية نظيفة (فيديو) طاهر محمد: لا أتمنى مواجهة زامبيا في نصف النهائي مسلسل عروس بيروت كم حلقه.. تعرف على عدد حلقات مسلسل عروس بيروت شوقي غريب يحقق رقما مميزا بعد فوز مصر على الكاميرون مصطفى محمد يخضع لكشف المنشطات بعد هدفيه في الكاميرون



تفضيلات القراء

أهم موضوعات الساخرون + المزيد
أهم الاخبار + المزيد
أهم الفيديوهات + المزيد
مقالات الرأي + المزيد
فيتو على فيسبوك

كاريكاتير + المزيد



 

إسماعيل ياسين في قناة الجزيرة: "جاتها ستين ألف نيلة اللي عايزة خلف"

الأربعاء 02/أكتوبر/2019 - 01:15 م
إسماعيل ياسين إسماعيل ياسين
 
إننى أشعر بالتوهان.. آه يانى يا تايه يا سمعمع.. قاعد في البيت كده "مستكنيص" وحالتى تصعب على "المدام".. ربنا يجعل كلامى خفيف عليها.. فقلت لما أقلب في القنوات شوية علشان أشوف الرأى والرأى الآخر.. أتارى ياخويا الإعلام بتاعنا "ماعندوش" رأى آخر.. قلت أشوف قناة الجزيرة.. وآه يا ليلى يا عينى من الجزيرة.. دى "ماطلعتش" رأى آخر خالص.. دى رأى تالت ومتلت وعايش في وادى تانى خالص مالص.

آه يا شلاضيمى يانى يا مااااااااااما.. هو فين الإعلام الحُر اللى قناة الجزيرة بتقول عليه.. يا خى جاتها ستين ألف نيلة اللى عايزة خلف يشبه مذيعى الجزيرة ومعدى برامج الجزيرة والكل كليلة.

دا انا اللى شوفته على قناة الجزيرة حسسنى إنى عايش في عالم تالت.. عالم كرتون يا جدعان.. المتظاهرين اللى في الوراق هما نفسهم اللى بيتظاهروا في قنا والأقصر في نفس ذات الوقت.. الجموع اللي بتأيد الرئيس والجيش وبتحتفل في المنصة بيتحولوا بقدرة قادر لمسيرات ضد نظام الحكم في مصر.. يا داهيه دُقى ووسعيلى بُقى.

لأ ياخويا خلينى في قنواتنا ذات الرأى الواحد أفضل من التوهان اللى بتعملوا الجزيرة ده.. إنها هزلت وذبلت وتنيلت بستين ألف نيلة.. دى تركيا مولعة وكل يوم فيها مظاهرات وتكسير شغال على ودنه.. والجزيرة عاملة ودن من طين والتانية من عجين.. ومافيش في دماغها وشاشاتها إلا مصر واللى بيحصل في مصر.. طب إلهى تنخرصوا كمان وكمان يا هباب البرك أنتم وكل متسولى تركيا وقطر أمثال "مكملين".. وأنا معرفش ياخويا هما مكملين ليه وهيكملوا إيه ولغاية فين.

كل مذيع فيهم تلاقيه قاعد مستلوح وعمال يهبد في كل حاجة وأى حاجة، ومحسسنى إنه شايل هموم الغلابة.. أتاريه بيكيد لمصر ورئيسها وجيشها عمال على بطال، زى كيد النسا تمام.

إننى أشعر "بالمورستان".. والنبى يا بوليس النجدة الحقنى.. يا داهية دُقى ووسعي لى بُقى.. إننى أشعر بالهيافة والمساخة وجنون البقر.. يلا بقى كفاية عليكو كده وتصبحوا على نقالة يا مذيعي الجزيرة ونسوانها.. سلامو عليكوووووووووووووو.

موضوعات متعلقة

أخبار تهمك

تابعنا على

تعليقات Facebook

سياسة التعليقات