رئيس التحرير
عصام كامل
Advertisements
Advertisements
Advertisements

«المغير» يفتح النار.. رجل الشاطر لضباط الشرطة:« انتظر رصاصة تفرتك دماغك أو قنبلة تنفجر فيك».. توبوا أو تطولكم مفخخاتنا.. اهرب من البلد أو انشق.. والمجاهدون "مركزين" على الداخلية وا



وجه الناشط الإخواني أحمد المغير، رسالة إلى الضباط والأمناء وجنود الشرطة، حذرهم فيها من استمرارهم في عملهم.

توبوا أو تطولكم مفخخاتنا


قال المغير في رسالته المنشورة على صفحته عبر موقع "فيس بوك"، اليوم الأربعاء: "رسالة إلى الضباط والأمناء والجنود باستثناء الضباط والأمناء والجنود اللي تورطوا في جرائم مباشرة ضد الأمة، فأنا أنصح وبحذر باقي الضباط والأمناء والجنود إن استمرارهم في عملهم معناه المباشر والصريح رضاهم بالحرب الحالية القائمة ضد الإسلام، ما يخرجهم بالضرورة من الملة ويجعلهم هدفا لرصاصنا ومفخخاتنا".

اهرب أو انشق  
وأضاف المغير:"لو خايف على حياتك أو عيالك أو أهلك وأنت فعلا مش راضي على الوضع الحالي فاستقل فورًا أو اهرب من البلد أو حتى انشق وقاتل معانا الظلمة، لو فيك لسه بقية من كرامة ونخوة وشرف، صدقني حياتك كده كده هتروح النهاردة أو بكره أو بعده واحنا مش هنرحم حد منكم إلا لو تاب وترك المهنة المجرمة دي -حسب زعمه ".

المجاهدون يستهدفون الجيش والشرطة

وتابع: "المجاهدين حاليًا مركزين على القتلة المباشرين أنا بحذركم أهو ده مش هيفضل كتير ومؤسسة الشرطة والجيش والقضاء والإعلام كلها أهداف مشروعة لينا، مش هنفرق بين أي حد والتاني طالما شغال معاها وبيساعدهم على الظلم والقتل..اهرب..انجو بحياتك..عيالك وأهلك محتاجين لك".

انتظر رصاصة تفرتك دماغك

وواصل المغير رسالته:"اشتغل أي شغلانة تانيه أكرم لك، راسك في ايدنا والله ما هنسيب حد فيكم واللي عايش النهاردة عايش مستنى رصاصة تفرتك دماغه أو قنبلة تنفجر فيه، أنا بحذر وهفضل أحذر وكل واحد فيكم هينجوا بنفسه أقسم بالله أحب إليا من أنه يقتل أو يتعجز، وبكرر تاني النصيحة والتحذير ده خاص بس للي متورطش في جرايم مباشرة لسه ويشمل كل تخصصات الشرطة والجيش حتى المدنية منها، الحياة غالية لا تضيعوها هدر فداء قيادات قذرة تتاجر بدمك أنت عشان مصالحها تفضل شغالة وقد أعذر من أنذر".

‫واستطرد:"‏اهرب أنجو بحياتك..‬ ‏انت مضحوك عليك..‬ ‏رصاصنا مش بعيد عنك‬.. لا عز إلا بالجهاد..‬ ‏لا حل إلا بالسلاح".‬

Advertisements
الجريدة الرسمية